مشاور تبلیغاتی ماکان

مشاوره تبلیغاتی باحضور مشاورین مجرب در شرکت تبلیغاتی ماکان

مشاور تبلیغاتی ماکان

مشاوره تبلیغاتی باحضور مشاورین مجرب در شرکت تبلیغاتی ماکان

شرکت تبلیغاتی ماکان

شرکت تبلیغاتی ماکان با سال‌ها تجربه و همکاری با جوانان مستعد، خلاق، ایده پرداز، و همچنین استفاده از تکنولوژی
روز دنیا ارائه دهنده خدمات متنوع تبلیغاتی است. مدیران شرکت ماکان بر این باور هستند که یک شرکت تبلیغاتی خوب
باید در تمام زمینه‌های تبلیغاتی توانمند باشد و بتواند نیاز مشتری خود را در هر زمینه‌ای براورده نماید. درحال حاضر
شرکت تبلیغاتی ماکان خدمات کاملی شامل : طراحی و سئوی سایت – مشاور تبلیغاتی – تولید تیزر و انیمیشن تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ
علاوه بر این کارشناسان فروش و مشاورین تبلیغاتی شرکت تبلیغاتی باید توانایی ارائه مشاوره به مدیران کسب و کارها برای انتخاب
بهترین روش تبلیغاتی متناسب با توانایی آن برند را داشته باشند. لذا ما همواره در تلاش هستیم تا
خدمات شرکت تبلیغاتی ماکان را روز به روز افزایش دهیم و دانش و تجربه کارشناسان و مشاورین تبلیغاتی خود را
افزایش دهیم. ما در کنار شما هستیم و تا رسیدن به اهدافتان شما را همراهی می‌کنیم.

هدف گذاری

سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۶ ب.ظ


هدفی در دسترس ............... قله ای در دیدرس ............... نقشه ای بر کف دست

 

اهمیت هدف و زمان:

آیا این که ما یک زمانی رو مختص به مشخص کردن اهداف و برنامه ریزی برای اون ها صرف کنیم درسته؟

آیا اصولا هدف گذاری زمان بر است؟

هدف گذاری و برنامه ریزی نه تنها زمان بر نیست بلکه افزاینده زمان هست.

چطور برای رسیدن به هدفبا انگیزه بمانیم؟


1. موقعیت‌تان را ارزیابی و بررسی کنید

تنها راه رسیدن به توانایی تصمیم‌گیری معقول این است که بدانیم از آینده چه می‌خواهیم و چگونه باید به آن برسیم. باید بدانیم اکنون کجا هستیم و در چه سطحی از زندگی احساس رضایت خواهیم کرد؛ بنابراین ابتدا باید کمی فکر کنیم و موقعیت فعلی‌مان را بسنجیم، وقتی دقیقا فهمیدید در چه وضعیتی قرار دارید، آن را روی کاغذ بیاورید. برای نوشتن موقعیت کنونی‌تان یک پرسش کلیدی وجود دارد: از وضعیت فعلی‌ام راضی هستم یا نه؟

ما از ارزیابی دو هدف را دنبال می‌کنیم؛ اول اینکه ارزیابی شیوه‌ای کاربردی برای مشاهده‌ی پیشرفت‌تان به شما می‌دهد و باعث می‌شود چشم‌اندازی را دنبال کنید که برای زندگی متصور هستید. دوم اینکه، نشان‌تان می‌دهد کجا هستید و وقتی بدانید کجا ایستاده‌اید، می‌توانید تعیین کنید باید کجا باشید. در واقع ارزیابی به شما جهت می‌دهد.

به عنوان مثال هنگامی که یک هواپیما از نقطه ای به نقطه دیگر سفر می کند، خلبان پیشرفتش را در طی مسیر ارزیابی می کند. او به خوبی می داند که در هر لحظه از این سفر در چه نقطه ای حرکت می کند و تا مقصد چقدر دیگر باقی مانده است. خلبان باید برای این سفر فاکتورهایی نظیر سرعت باد، سرعت هواپیما، اختلالات بالقوه، طوفان و سایر عواملی که می توانند در روند پیشرفت هواپیما تاثیر بگذارند را مورد بررسی قرار دهد.

این هفته ساعاتی را به ارزیابی و بررسی موقعیت‌ و اهداف‌تان اختصاص دهید. ببینید، کجا هستید و موقعیتی را که در آن قرار دارید بنویسید، طوری که پیشرفت ماهانه‌تان از بررسی‌ها و یادداشت‌های مربوط به آنها مشخص باشد. به‌طور منظم برای ارزیابی و بررسی وقت بگذارید، خواهید دید که چقدر نتیجه می‌دهد.

2.اهداف و رؤیاهای‌ خود را تعریف کنید

یکی از ویژگی‌های شگفتِ ما انسان‌ها این است که آرزوهایمان برای داشتن زندگی بهتر تمامی ندارد و می‌توانیم رؤیاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم و برای زندگی کردن با این رؤیاها هدف گذاری کنیم. ما می‌توانیم نگاه عمیق‌ و درونی‌تری داشته باشیم و موقعیت بهتری را برای خود و خانواده‌مان تصور کنیم.

می‌توانیم رؤیای موقعیت مالی، عاطفی، معنوی یا مادی بهتری برای خودمان داشته باشیم. نه تنها توانایی رؤیاپردازی داریم بلکه می‌توانیم رؤیاهایمان را دنبال کنیم و حتی بیشتر از آن، با استفاده از تواناییِ شناختی، برای دستیابی به رؤیاهایمان نقشه بکشیم و راهکارهایی بدهیم. این چیزی است که انسان را قدرتمند می‌کند.

چه اهداف و آرزوهایی دارید؟

این اهداف و آرزوها جزو داشته‌های شما یا آنچه تا کنون انجام داده‌اید نیستند؟

اما چیزهایی هستند که شما می‌خواهید داشته باشید یا انجام بدهید. تا به‌حال واقعا نشسته‌اید به ارزش زندگی خود فکر کنید و تصمیم بگیرید واقعا از زندگی چه می‌خواهید؟

واقعا چقدر زمان صرف کردید تا عمیقا به رؤیاهای درونی‌تان فکر کنید و در سکوت به ندای قلب‌تان گوش کنید؟ آرزوهای ما اینجا، درون قلب‌ و همراه روح‌مان هستند. هر کسی آرزوهای قلبی‌ خاص خود را دارد. آرزوهایمان ممکن است هر لحظه با ما باشند، حی و حاضر، یا اینکه در گذر زمان و تحت تأثیر حرف‌های دیگران که می‌گفتند آرزوهایمان احمقانه‌اند زیر خروارها خاک مدفون شده باشند؛ اما هنوز وجود دارند.

آرامش! چیزی که در دنیای پرمشغله‌ی ما به اندازه‌ی کافی وجود ندارد. مدام عجله داریم. مدام در شتابیم، بدو بدو‌های نفس‌گیر داریم و مدام درگیر شلوغی‌ها و فضای اضطراب‌آور اطراف‌مان هستیم. این هفته یک «وقتِ رؤیاپردازی» در سکوت و آرامش برای خودتان مشخص کنید. نه دیگران، نه وسایل ارتباطی و تلفن، نه کامپیوتر هیچ‌کدام در این برنامه جایی ندارند. فقط شما هستید، افکارتان و یک قلم و کاغذ.

درباره‌ی هر آنچه واقعا شما را به هیجان می‌آورد فکر کنید. وقتی آرام هستید به چیزهایی بیندیشید که واقعا احساسات‌تان را به غلیان وامی‌دارند. چه به‌عنوان تفریح و چه برای زندگی، دوست دارید چه کارهایی انجام بدهید؟ دنبال چه هستید و دوست دارید چه چیزی را و چگونه به انجام برسانید؟ حاضرید برای تثبیت موقعیت‌تان چه تلاش‌هایی بکنید؟ کدام افکار بزرگ قلب‌تان را به هیجان می‌آورند و خوشحال‌تان می‌کنند؟ تمام آرزوهایتان را مکتوب کنید. به اینکه ممکن است چقدر احمقانه یا بیش از حد عجیب و غریب باشند فکر نکنید! بگذارید افکارتان اوج بگیرند آن‌وقت تمام آرزوهایتان را به دقت بنویسید!

حالا وقت آن رسیده که آرزوهایتان را اولویت‌بندی کنید. کدام‌شان مهم‌تر هستند؟ کدام‌ دست یافتنی‌تر است؟ بیشتر دوست دارید به کدام‌شان برسید؟ همه‌ی آرزوهایتان را به ترتیب اولویت و میزان تلاشی که برای هر کدام نیاز است، مرتب کنید. یادتان باشد همیشه باید عمل‌گرا باشید، یعنی به اندازه‌ی کافی برای رسیدن به خواسته‌هایتان تلاش کنید، نه اینکه فقط در خواب و رؤیا زندگی کنید.

3. اهداف هوشمندانه تعیین کنید

همه ی ما اهدافی داریم، اهداف ما یا آگاهانه هستند و یا غیر آگاهانه، هر هدفی که داشته باشیم بر سرنوشت ما تاثیر گذار است. با داشتن هدف، آینده را اکنون خلق می کنیم، سرنوشت مان را همین حالا رقم می زنیم و زندگی مان را شکل می دهیم.

اهداف شما باید پنج ویژگی داشته باشند :

معین:pecific)S)

اهدافی هستند که تردید و دودلی در آنها جایی ندارد؛ اهدافی که مبهم نیستند و کاملا مشخص است چه می‌خواهیم. اهداف مبهم به نتایج مبهم منتهی می‌شوند و اهداف ناقص نتایج نصفه و نیمه به بار می‌آورند و این یعنی هیچی به هیچی!

اگر قصد دارید اهداف ماه آینده، شش ماه آینده یا سال آینده‌ی خود را تعیین کنید، باید آن‌ها را صریح و روشن مطرح کنید. این کافی نیست که بگویید: می‌خواهم در شش ماه آینده پیشرفت کنم.

این پیشرفت را در کدام زمینه در نظر دارید؟ باید به‌قدری اهداف خود را شفاف بنویسید که بدانید دقیقاً چه چیزی را با چه مقدار و چه کیفیتی می‌خواهید. مثلاً دو برابر کردن فروش ماهانه‌ی خود

قابل اندازه گیری: (Measurable)

همیشه طوری هدف گذاری کنید که بتوانید اهداف‌تان را بسنجید. می‌خواهم بگویم «قابل سنجش بودن»، یعنی باید در قواعد اخلاقی ما و با ویژگی‌های فردی مختص خودمان قابل سنجش و ارزیابی باشد.

اگر برای خود هدف تعیین می‌کنید که در تمام امتحانات خود حداقل نمره‌ی ۱۴ بگیرید، باید حالا این هدف را برای خود تعیین کنید که برای گرفتن نمره‌ی ۱۴ باید چند صفحه کتاب مطالعه کنید؟ با چه کیفیتی مطالعه شود؟ امروز چند صفحه باید مطالعه کنید؟

برای دو برابر کردن فروش خود چقدر باید تبلیغات انجام دهم؟ چند تماس بیشتر باید بگیرم با مشتریان احتمالی تا بتوانم فروشم را دو برابر کنم؟ امروز چند فروش باید انجام دهم؟ تا الآن چند فروش انجام داده‌ام؟

دست یافتنی: (Attainable)

اهداف باید واقعی و قابل‌دسترس باشند. اهدافی که با توانایی و امکانات شما تناسبی ندارند، غیرقابل‌دسترسی‌اند. اهدافتان باید با توجه به امکانات موجودتان هم‌خوانی داشته باشد تا بتوانید موفق شوید.

یکی از کارهای مضری که برخی افراد انجام می‌دهند(با وجود آنکه اراده‌ی خوبی دارند)، این است که اهداف متعددی معین می‌کنند که دست نیافتنی هستند، یعنی یا آن‌قدر هدف‌هایشان بلندپروازانه و زیاد است که توانایی رسیدن به آنها را ندارند یا آن‌قدر متعددند که در میانه‌ی راه پشتکارشان را از دست می‌دهند، انگیزه‌شان از بین می‌رود و از رسیدن به آنها منصرف می‌شوند.

واقع‌بینانه: (Realistic)

اهدافی را برای خود در نظر بگیرید که دسترسیبه آن‌ها امکان‌پذیر باشد. این مورد یکی از مهم‌ترین موضوعات راز رسیدن یا نرسیدنشما به اهدافتان است.اهداف خودتان را طوری تنظیم کنید که احتمال رسیدنبه آن‌ها وجود داشته باشد و ازلحاظ منطقی،رسیدن به هدف و موفقیت برای شما ممکن باشد. مثلا فروشنده‌ای که ماهی ۳ میلیون تومان فروش می‌کند قرار دادن هدف ماهی ۳۰ میلیون برای قدم اول کار منطقی‌ای نیست.

شما باید اهدافی تعیین کنید که حداقل بتوان آن را توضیح داد، حتی اگر هدف عجیب و غریبی باشد. هدف هر چیزی می‌تواند باشد، اما باید بتوانیم به آن برسیم. باید بتوانیم برای رسیدن به آن برنامه بریزیم. باید بتوانیم بگوییم مثلا هدف مورد نظر از این طریق یا با فلان روش قابل انجام است. اما باید اسباب و وسایل رسیدن به هدف مهیا و انجام شدنی باشد. در واقع قابلِ دست‌یابی و واقع‌بینانه بودنِ هدف با هم همپوشانی دارند و هیچ‌کدام از اینها به هیچ وجه به این معنا نیست که نباید اهداف بزرگی تعیین کنید، بزرگی یا کوچکی هدف مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که آن‌قدر قابل دست‌یابی و واقع‌بینانه باشد که در خواب و رؤیا زندگی نکنیم.

زمان بندی شده: (Timely)

اغلب مشاهده می‌شود که بسیاری از مردم در شروع سال اهدافی را برای خود برمی‌گزینند و به روی کاغذ می‌آورند، اما آن را در پوشه‌ای بایگانی کرده تا پایان سال نیز به آن مراجعه نمی‌کنند. وقتی هدفی را برمی‌گزینید، باید با استفاده از یک جدول زمان‌بندی‌شده، مدام آن را وارسی کنید و از آخرین وضعیت آن باخبر باشید. به‌این‌ترتیب، اگر پیشرفتی به‌سوی هدف خود مشاهده کنید، احساس رضایت و خرسندی خواهید داشت و به ادامه‌ی راه ترغیب می‌شوید و هرگاه به بیراهه کشانده شوید خود را به مسیر درست هدایت خواهید کرد.

برای رسیدن به هر هدفی باید یک بازه‌ی زمانی تعیین شود، یعنی هنگام هدف‌‌گذاری باید زمان رسیدن به اهداف هم مشخص باشد. یکی از جنبه‌های قدرتمند یک هدف خوب این است که بتوان آن را تا بازه‌ی زمانی تعیین شده به سرانجام رساند. زمان‌بندی مهم است، چون هر چه زمان پیش می‌رود شما هم روی هدف‌تان کار می‌کنید، خوب قاعدتا نمی‌خواهید از برنامه‌ریزی‌تان عقب بمانید و این ترغیب‌تان می‌کند تا در زمان مشخص شده به نتیجه برسید، حتی می‌توانید اهداف بزرگ را به اهداف کوچک‌تر با زمان‌بندی‌های کوتاه‌مدت تقسیم کنید و در هر زمان به یکی از اهداف کوچک‌تر برسید که در واقع بخشی از هدف بزرگ‌تر هستند. روی اهداف‌تان کار کنید و طبق زمان‌بندی‌تان پیش بروید. یک هدف گذاری هوشمندانه باید زمان‌بندی مناسبی داشته باشد. 

4. پاسخ گوی اهداف تان باشید

هنگامی که کسی از اهداف شما باخبر است با پرسیدن این سؤال که «بهش رسیدی؟» وادارتان می‌کند به مسیرتان ادامه بدهید تا به نتیجه‌ی کامل برسید. ممکن است شما این را یک یادآوری بدانید یا اسمش را ترغیب کردن بگذارید، اما هر چه هست یادتان می‌اندازد متوقف نشوید. پاسخگویی در واقع همان ثابت قدم بودن در رسیدن به هدف است؛ فرقی نمی‌کند پاسخگوی خودتان یا فرد دیگری باشید. یک هدف تا زمانی که قادر نباشید بابتش به خودتان یا دیگری جواب پس بدهید و آن را دقیق و درست بیان کنید و خودتان یا دیگران را درباره‌ی پیگیری آن هدف قانع کنید، هدف قدرتمندی نخواهد بود
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۵
میلاد فرهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی